نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3081
-
الف
+

نذر فرهنگی «بهرنگ علوی» برای قهرمانی پرسپولیس در آسیا

«بهرنگ علوی» بازیگرسینما و تلویزیون ایران نذر کرده اگر پرسپولیس قهرمان آسیا شود، هزینه آزادی 6 زندانی جرایم مالی را پرداخت خواهد کرد.

به گزارش آی فیلم 2،«بهرنگ علوی» بازیگر نقش «حسین فردوست»در سریال تاریخی درحال نشر «معمای شاه » نذر کرده در ازای قهرمانی تیم فوتبال «پرسپولیس» ایران  هزینه آزادی 6 زندانی و در ازای هر گل، هزینه آزادی 2 زندانی جرایم مالی را تامین خواهد کرد.

بهرنگ علوی همچنین از هواداران و علاقه مندان به فوتبال خواسته فارغ از هر رنگی، در این چالش زیبا برای آزادی زندانیان اقدام کنند.

تیم فوتبال پرسپولیس ایران امروز در دیداری حساس در فینال لیگ قهرمانان آسیا به مصاف اولسان هیوندای کوریای جنوبی می رود.

ما نیز این اقدام را فارغ از هرگونه رنگ و تیم از بابت اینکه منجر به آزادی یک انسان از بند زندان می گردد ارج نهاده و از دیگر طرفداران متعصب تیم های پرطرفدار فوتبال می خواهیم این اقدام پسندیده را ترویج نمایند.

بهرنگ علوی  متولد ۱۳۵۹ هجری خورشیدی در تهران، فرزند یگانه خانواده سه نفره است. پدر او کارمند و از مديران وزارت آموزش و پرورش( معارف) ایران و مادرش از مديران مخابرات است. وی دارای مدرک نقشه كشى کمپیوتر و فارغ التحصيل دوره بازيگرى است.

او از طفولیت بسیار به بازيگرى علاقه داشت و بازيگرى را از تیاتر مکتب آغاز كرد.  پس از آن در سال ١٣٧٠ هجری خورشیدی براى تیاتر «آدمك چوبى» به كارگردانى «جهانگير طاهرى» به صورت رسمى و حرفوی انتخاب شد و بر روى صحنه تیاتر در سالن قشقائى مجموعه تیاتر شهر رفت.

علوی اولین تجربه کار تصویری را با مجموعه برنامه‌های دوربین مخفی(کمره مخفی) به کارگردانی «امیرحسین قهرائی» آغاز کرد. پس از چند سال وقفه به خاطر ادامه تحصيل مجددا با تیاتر آغاز به كار كرد كه در اين بين شاگرد اساتيدى همچون «محمد رحمانيان» ، «حميد امجد»، «مهتاب نصيرپور»، «پرويز پرستويى»، «آتيلا پسيانى»، «رويا تيموريان»، «پانته آ بهرام» و «حبيب رضايى» بود.

پس از آن به «انجمن سینمایی فلم کوتاه» پيوست و تجربه چند فلم كوتاه جشنواره اى داشت. به واسطه همان فلم های كوتاه براى فلم «عيار ١٤» به كارگردانى «پرويز شهبازى» انتخاب شد و با تك سكانسى كه در این فلم داشت به سينما معرفى شد و پس از آن حضور حرفوی وی در فلم «دربند» كه «نامزد نقش مكمل مرد» از «جشنواره سى و يك فجر» شد و بعد از آن براى بازى در تیاتر «زبان اصلى» ديپلم افتخار بازيگرى مرد از «جشنواره سى و چهارم فجر» شد. 

وی در فلم های سینمایی رفتن (۱۳۹۵)، امکان مینا (۱۳۹۴)، لانتوری (۱۳۹۴)، مرگ ماهی (۱۳۹۳)، دربند (۱۳۹۱)، نگران نباش سارا (۱۳۹۲)، ندارها (۱۳۸۸)، چند روز بعد (۱۳۸۵)، قاشق خالی (۱۳۹۰) و سریال‌های هشت و نیم دقیقه (۱۳۹۵)، معمای شاه (۱۳۹۴)، قفسی برای پرواز (۱۳۹۰) و نردبام آسمان (۱۳۸۸) به ایفای نقش پرداخته است.

گفتنی است شبکه آی فیلم 2 سریال های  سریال نردبام آسمان ، هشت و نیم دقیقه و معمای شاه با بازی این هنرمند ایرانی را نشر کرده است.

بیشتر بخوانید :

«بهرنگ علوی» در مصاحبه اختصاصی با آی فیلم2: مردم با تماشای فصل دوم سریال «هشت و نیم دقیقه» غافلگیر می شوند

«بهرنگ علوی» از «نردبام آسمان» تا «معمای شاه»+ویدیو

م ا 

نظر شما
ارسال نظر